Мақсатымен кәсіптік бағдар беру мектептегі жұмыс - бұл оқушыларды жеке мүдделерін де, қоғамдық мүдделерін де қанағаттандыратын, жетілген мамандық таңдауға дайындау қажеттіліктер және нарық сұраныстары.
Педагогикалық ұжымның іс-шаралар өткізу жөніндегі қызметінің құрылымына кәсіптік бағдар беру жұмыстарға мыналар кіреді: директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары және директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, пән мұғалімдері, әлеуметтік педагог және педагог-психолог, мектеп кітапханашысы, медицина қызметкері, ата-аналар.
Өткізу кәсіптік бағдар беру мектебіміздегі жұмыстар бірнеше жыл бойы бұл тақырыптың өте өзекті екенін көрсетті. 9-11 сыныптардың көптеген оқушылары болашақ мамандығын саналы түрде таңдауға, білім беру бағытын өздері анықтауға дайын емес болғандықтан. Сондықтан ұйым кәсіптік бағдар беру мектептегі жұмыс тәрбие жұмысының құрылымындағы маңызды бағыт болып табылады және оқушылардың кәсіби өзін-өзі анықтауы мәселелерінде әлеуметтік кепілдіктерді қамтамасыз етуге бағытталған.
Мақсат: оқушылардың кәсіби өзін-өзі анықтау үдерісін олардың іс-әрекетін арнайы ұйымдастыру арқылы өзектендіру, оның ішінде қабілеттерін ашу және дамыту, еңбекке деген ынтасын арттыру, әрі қарайғы білім беру бағытын таңдау туралы негізделген шешім қабылдауға ықпал ету.
Міндеттер:
- білім алушыларды мамандықтар әлемімен, әр адамның қызығушылығына, бейімділігіне, қабілетіне сәйкес кәсіптік таңдау негіздерімен және мамандық алу жолдарымен таныстыру;
- көмек көрсету білім алушыларға олардың жеке психологиялық ерекшеліктері мен уәждемелері негізінде оқытудың одан әрі бейінін таңдауда;
- білім алушылардың өз ресурстары мен қолда бар ақпаратқа сүйене отырып, кәсіби таңдау жасау қабілеттерін дамыту.
Кәсіптік бағдар беру мектептегі жұмыс келесі бағыттар бойынша жүргізілді:
Диагностикалық жұмыс
Кәсіби бейіндерін, таңдаған білім саласын, болжамды бейінін анықтау мақсатында 8- 11 сынып оқушыларымен сауалнама жүргізілді.
9 және 11 сынып оқушыларымен "адам-адам", "адам-табиғат", "адам-техника", "адам - белгілер жүйесі", "адам - көркем образ" кәсіби қызметтің әр саласында қызығушылықтардың көрініс табу дәрежесін анықтау мақсатында МДҰ әдістемесі қолданылды (Дифференциалды-диагностикалық сауалнама) авторы Е.А. Климова.
Нәтижелер 9-11 сынып оқушыларының кәсіби іс-әрекетінің әр саласы бойынша қызығушылықтарының айқындалу дәрежесін анықтау оқушылардың адам–адам, адам - белгілер жүйесі және адам-техник мамандығын қалайтындығын көрсетеді.
Консультациялық жұмыс
Сынып жетекшілерімен 9, 11 өткізілді жеке дара кәсіптік таңдау бойынша оқушылармен әңгімелесу. Кәсіби қызығушылықтар анықталды, кәсіби өзін-өзі анықтауға көмек көрсетілді.
Әлеуметтік–ағартушылық жұмыс
1- 11 сыныптардың сынып жетекшілерімен ай сайын сынып сағаттары, әңгімелесулер, сауалнамалар, түрлі кәсіптермен танысу бойынша ойындар өткізілді:
"Кәсіби бағдарды зерделеу" сауалнамасымен әңгімелесу.
Қорытындылай келе кәсіптік бағдар беру жұмыстар бойынша қорытынды жасауға болады:
Орын. Бойынша ВР Ткачева О.Л.