Оқушыларды кәсіптік бағдарлау бойынша
"Тоқтамыс ауылының жалпы білім беретін мектебі" КММ
2021-2022 оқу жылының бірінші жартыжылдығындағы жұмыстың талдауы
Мақсаты кәсіптік бағдар беру жұмысының мектебінде дайындау болып табылады оқушыларды негізді жетілген Мамандық таңдау, қанағаттандыратын жеке мүдделерін, сондай-ақ, қоғамдық қажеттіліктері мен нарық сұраныстарын.
Кәсіби бағдар беру жұмыстарын жүргізу бойынша педагогикалық ұжым қызметінің құрылымына директордың оқу-тәрбие ісі жөніндегі орынбасары және директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, пән мұғалімдері, әлеуметтік педагог және педагог-психолог, мектеп кітапханашысы, медицина қызметкері, ата - аналар кіреді.
Біздің мектепте кәсіптік бағдарлау жұмысын жүргізу бірнеше жыл бойы бұл тақырыптың өте өзекті екенін көрсетті. 9-11 сынып оқушыларының көпшілігі болашақ мамандықты саналы түрде таңдауға, өздері үшін білім беру бағытын анықтауға дайын емес. Сондықтан мектепте кәсіптік бағдарлау жұмысын ұйымдастыру оқу-тәрбие жұмысының құрылымында маңызды бағыт болып табылады және оқушылардың кәсіби өзін-өзі анықтау мәселелерінде әлеуметтік кепілдіктерді қамтамасыз етуге бағытталған.
Мақсаты: оқушылардың қабілеттерін ашу мен дамытуды, еңбекке деген ынтасын тәрбиелеуді, одан әрі оқу бағытын таңдау туралы негізделген шешім қабылдауға жәрдемдесуді қоса алғанда, олардың қызметін арнайы ұйымдастыру есебінен олардың кәсіби өзін-өзі айқындау процесін өзектендіру.
Міндеттері:
- білім алушыларды кәсіптер әлемімен, әр адамның қызығушылықтарына, бейімділіктеріне, қабілеттеріне сәйкес кәсіби таңдау негіздерімен және мамандық алу жолдарымен таныстыру;
- білім алушыларға олардың жеке психологиялық ерекшеліктері мен уәждемелері негізінде әрі қарай оқу бейінін таңдауда көмек көрсету;
- білім алушылардың өз ресурстары мен қолда бар ақпаратқа сүйене отырып, кәсіби таңдау жасау қабілеттерін дамыту.
Мектептегі кәсіби бағдар беру жұмысы келесі бағыттар бойынша жүргізілді:
* Диагностикалық
* Кеңес беру
* Әлеуметтік-ағартушылық
* Ата-аналармен жұмыс
Диагностикалық жұмыс
Анықтау мақсатында кәсіби қалауын, қалаған сурет параметрін сақтау, білім беру, болжамды бейінді білім алушылармен 8 - 11 сынып оқушылары арасында сауалнама өткізілді.
9 және 11 сынып оқушыларымен "адам-адам", "адам-табиғат", "адам-техника", "адам - белгі жүйесі", "адам - көркем образ" кәсіби қызмет салаларының әрқайсысында қызығушылықтың көріну дәрежесін анықтау мақсатында автор Е.А. Климовтың ДДҰ әдістемесі (дифференциалды-диагностикалық сауалнама) қолданылды.
Нәтижелері 9-11 сынып оқушыларының кәсіби қызметінің әр саласында қызығушылықтың көріну дәрежесін анықтау оқушылардың адам-адам, адам – белгі жүйесі және адам-техника кәсіби саласын таңдайтындығын көрсетеді.
Консультативтік жұмыс
9, 11 сынып жетекшілері кәсіби таңдау бойынша оқушылармен жеке әңгімелесулер өткізді. Кәсіби қызығушылықтар анықталды, кәсіби өзін-өзі анықтауға көмек көрсетілді.
Әлеуметтік-ағарту жұмысы
1-11 сынып сынып жетекшілерімен ай сайын сынып сағаттары, сұхбаттар, сауалнама, түрлі мамандықтармен таныстыру ойындары өткізілді:
* "Менің болашақ мамандығым",
* "Мұғалім мамандығы",
* "Кәсіби таңдаудағы қызығушылықтар мен бейімділіктер",
* "Мамандық таңдау",
* "Кәсіби қызығушылық, бейімділік, құтқару"тесті
* "Жасөспірімдердің мамандық таңдауға дайындығы"сауалнамасы,
* "Болашақ мамандығым менің көзіммен",
* Кәсіптік бағдар беру ойыны "мамандық әріпке" және т. б.
• "Өз кәсібіңді іздеу".
"Кәсіби бағдарлауды зерттеу"сауалнамасымен әңгімелесу.
* "Болашақ мамандықты таңдауда қалай қателеспеу керек"әңгімесі.
Қорытындылай келе, кәсіби бағдар жұмысының қорытынды жасауға болады:
* Мектепте заманауи қоғам экономикасының сұранысын ескере отырып, білім алушыларды кәсіби бағдарлау бойынша мақсатты жұмыс жүргізіледі.
* Кәсіптік бағдар беру жұмысының жоспары жеткілікті деңгейде жүзеге асырылды.
Орын.: директордың ТЖ бойынша орынбасары Ахмет А. Т.